sobota, 2 lutego 2013

Recenzja książki "Liceum Avalon" - Meg Cabot


Tytuł: "Liceum Avalon"
Tytuł oryginalny: "Avalon High"
Autor: Meg Cabot
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 239
Opis wydawcy: Liceum Avalon wygląda jak zwyczajne liceum, a uczniowie jak zwyczajni uczniowie: zapalony sportowiec Lance, cheerleaderka Jennifer i Will, przewodniczący ostatniej klasy i w ogóle niezły facet.
Ale Ellie jest tu nowa i dopiero po pewnym czasie odkrywa, że w Avalonie nie wszystko jest takie, jak się wydaje nawet ona sama. Jaką rolę ma do odegrania w tym, co tu się dzieje? Czy szereg dziwnych zbiegów okoliczności doprowadzi do katastrofy? I co jeśli ona nie będzie potrafiła temu zapobiec?
Meg Cabot, autorka ulubionej serii nastolatek Pamiętnik księżniczki, przenosi nas wraz z Ellie do współczesnego Camelotu, gdzie na nowo rozgrywają się zdarzenia z legend o 
królu Arturze. Wygląda jednak na to, że Ellie zakłóca bieg tej historii, bo zakochuje się w niewłaściwym bohaterze...
Nasza opinia: Do przeczytania zachęciła mnie legenda o królu Arturze, z którą aktualnie jestem bliska oraz autorka, która naprawdę dobrze pisze. Przeczytałam parę jej książek i spodobały mi się więc czemu nie sięgnąć po następną? Jeśli chodzi o akcję i treść to uważam, że bardzo dobrze dopasowano legendę o Królu Arturze i gratuluję autorce pomysłu. Książka mnie wciągnęła i odniosłam pozytywne wrażenie czytając legendę w tej postaci. Oczywiście jest ona trochę pozmieniana, jednak jest w porządku i trzyma się 'kupy'. Zachęcona książką obejrzałam film i bardzo różni się od książki nie tylko tym, że inaczej sobie wyobrażamy bohaterów ale także akcją i treścią. Nie był to najlepszy film ale z pewnością nie najgorszy!
Ocena ogólna: Queen Dee - 8/10 Small Metal Fan - --/--

1 komentarz:

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.