czwartek, 11 października 2012

Recenzja książki "Zapomniane" - Cat Patrick

Tytuł oryginalny: "Forgotten"
Autor: Cat Patrick

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 311
Okładka: miękka
Opis wydawcy: Mam problem: widzę migawki przyszłości, jakby to były wspomnienia. Ale przeszłość jest dla mnie tajemnicą. Pamiętam, co będę miała na sobie jutro, i kłótnię, która zdarzy się dopiero po południu. Ale nie wiem co jadłam wczoraj na kolację. Radzę sobie dzięki notatkom, mamie i najlepszej przyjaciółce, Jamie, i system jakoś działa... Do czasu. Bo teraz wszystko się sypie. Jamie się buntuje. Mama mnie okłamuje. I nie widzę w swojej przyszłości chłopaka, za którym szaleję. Ale dzisiaj go kocham. I chciałabym zapamiętać na zawsze, jak bardzo...
Nasza opinia:
Small Metal Fan: Jedna z tych bardziej babskich książek, ale fajna. Przyjemnie się czyta, pomysł bardzo fajny, mógłby być jeszcze troszkę bardziej rozwinięty, muszę przyznać, że to też dobry debiut. Dobra wiadomość dla leniwych - ma się ukazać ekranizacja. Nie chcę pisać o tym co się w niej dzieje, bo Queen Dee jeszcze nie czytała. :) Wątek miłosny fajnie wymyślony, London w pewnym momencie zapomina swojego chłopaka :D. Książka akurat na jesienny wieczór taki jak dziś. Polecam. :)
Queen Dee: Od razu po ukazaniu się recenzji Small Metal Fan chciałam przeczytać tę książkę, i... proszę! Udało się! Książka mnie zachwyciła, tak niby prosty pomysł a nikt na niego nie wpadł... Sama chciałabym mieć taką wyobraźnię! W akcje książki przewija się miłość, która pomoże wyleczyć rany jak i tragiczne wizje pogrzebu. Kto w wizji zostaje pochowany? Kim jest stara kobieta płacząca obok mamy London (chyba wiecie z kim to imię mi się kojarzy ... =] ) ? Czy może jednak London uda się zachować trochę wspomnień z przeszłości? Ja na waszym miejscu już sięgała po tą książkę! Choć, ma ona jedną  wadę, która niestety jest dość poważna. Autorka czasami 'skacze' czyli albo nie kończy jakiegoś wątku (czasem jest on później wyjaśniany) albo schodzi z głównego wątku na poboczne i przez to także nie kończy swojej wizji przez co trudno się połapać w książce. Polecam.
Ocena ogólna: Small Metal Fan - 7/10 Queen Dee - 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.