czwartek, 2 maja 2013

Recenzja książki "Legenda. Wybraniec" - Marie Lu

Legenda. Wybraniec - Marie Lu
Tytuł: "Legenda 2. Wybraniec"
Tytuł oryginalny: "Prodigy"
Autor: Marie Lu
Wydawnictwo: Zielona Sowa 
Ilość stron: 368
Opis wydawcy: Day i June docierają do Vegas w chwili, kiedy staje się coś nieprawdopodobnego: Elektor Primo umiera, a jego syn – Anden – przejmuje rządy w Republice. W chwili kiedy kraj pogrąża się w chaosie, Day i June dołączają do Patriotów. W zamian za obietnicę odnalezienia Edena oraz przerzucenia ich do Kolonii, Day decyduje się na coś, czego unikał przez całe życie – razem z June wezmą udział w zamachu na nowego Elektora Primo.
Śmierć Elektora to szansa na zmiany w kraju, w którym mieszkańcy zbyt długo byli zmuszani do milczenia.
Jednak kiedy June zbliża się do Elektora, zdaje sobie sprawę, że Anden w niczym nie przypomina swojego ojca. Dziewczyna jest rozdarta między tym, czego oczekują od niej Patrioci, a swoim przeczuciem: A jeśli to właśnie Anden jest nadzieją na nowy początek? Czy rewolucja nie powinna być czymś więcej niż zemstą pełną gniewu i krwi? A co jeśli Patrioci się mylą?
 
Nasza opinia: Po kontynuacje serii "Legenda" sięgnęłam z chęcią, jednak pełna obaw - czy autorka coś poprawiła? W poprzednim tomie widać było błędy, niedoskonałości i dość kiepską jakość tekstu przez co nie wiedziałam, czy w drugim tomie zobaczymy jakieś zmiany. Przyznam, że po przeczytaniu byłam bardzo zaskoczona. Autorka dużo lepiej napisała "Wybrańców" biorąc sobie do serca wskazówki czytelników i osób, które są związane z literaturą. Nie miałam już wrażenia, że czytam blogowe opowiadanie - wręcz przeciwnie, teraz czułam się jakbym czytała książkę bardzo dobrego pisarza, który ma już na swoim koncie bardzo dużo pozycji!
 
  "Wybraniec" to kontynuacja powieści "Rebeliant", w której poznajemy Day'a - najbardziej poszukiwanego przestępce w Republice, oraz June - najzdolniejszą dziewczynę stojącą po stronie Republiki. W drugim tomie pojawia się kilku nowych bohaterów odgrywających ważną rolę, jednak czytelnik nie ma problemu z połapaniem się kto jest kim. Także losy drugoplanowych bohaterów z pierwszego tomu trylogii są kontynuowane i wiemy co się z nimi dzieje. Osobiście bardzo nie lubię gdy nagle w którymś tomie książki nie jest kontynuowane to co się stało z danym bohaterem i nie wiem co się z nim dzieje. Autor pisze tak jakby go nigdy nie było, bądź jakby wpadł jak kamień w wodę i już się nie wynurzył - oczywiście o tym też czytelnika nie informuje. 
  W książce dużo się dzieje, znajdziemy zwroty akcji i nieprzewidywalny koniec... Bardzo dobrze zapowiadająca się powieść przygodowa, z nutą akcji - prawda? Przyznam też, że przeczytałam ją na raz i chciałabym od razu móc przeczytać trzecią część! Mam taki niedosyt... Ta pozycja wciągnęła mnie do swojego świata i nie chciała puścić aż do końca, a gdy już musiała to zrobić... Sama nie chciałam z niej wychodzić! Przyznam, że autorka zastosowała kilka nagłych zwrotów akcji, jednak z umiarem przez co nie miałam uczucia zagubienia w treści i nie musiałam wracać, żeby zrozumieć to co się dzieje - nie działo się to aż tak szybko. Jednak dzięki temu, mamy takie napięcie dzięki któremu czytelnik jest wciągnięty w książkę i chce dowiedzieć się co się za chwile wydarzy i nie nudzi go to, co czyta.
   Polecam tę książkę zarówno damskiej, jak i męskiej części czytelniczej - choć najbardziej tym w wieku młodzieżowym!
Ocena ogólna: Queen Dee - 9/10 Small Metal Fan - --/--

Za możliwość przeczytania z całego serca dziękuję




Recenzja pojawiła się także na blogu Vrecenzje, którego jestem współuczestniczką. 

4 komentarze:

  1. "Rebelianta" cały czas czytam na telefonie i nie mogę doczekać się aż w końcu skończę. Wydaje się interesującą historią i na pewno sięgnę po 2 część. c;

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach całą serię już od dłuższego czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla fanów "Legendy" organizowany jest konkurs związany ze światem opisanym w serii. Do wygrania tablet http://konkursownik.com.pl/konkursy-plastyczne-i-kreatywne/wygraj-tablet-goclever-w-konkursie-wydawnictwa-zielona-sowa/

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.