sobota, 16 lutego 2013

Recenzja książki "Syrena" - Tricia Rayburn


Syrena - Tricia Rayburn
Tytuł: „Syrena”
Tytuł oryginalny: „Siren”
Autor: Tricia Rayburn
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ilość stron: 360
Okładka: miękka ze skrzydełkami. Bardzo mi się podoba, zwłaszcza w dotyku.
Opis wydawcy: Dla Vanessy i Justine Sands miały to być zwyczajne wakacje w miasteczku Winter Harbor. Jednak któregoś dnia, po burzliwej kłótni, Justine udaje się nad urwisko, by poskakać do wody, a nazajutrz fale wyrzucają jej ciało na brzeg. Vanessa przeczuwa, że to zjawisko to coś więcej niż nieszczęśliwy wypadek. Wkrótce następuje seria tragicznych zdarzeń – przerażeni mieszkańcy nadmorskiego miasteczka znajdują na plaży ciała mężczyzn z twarzami zastygłymi w uśmiechu… Czy to, co odkryje Vanessa, może oznaczać koniec jej wakacyjnej miłości, a nawet życia jakie dotąd wiodła?
Nasza opinia: Gdy Justine Sands umiera po skoku z urwiska Chione, morze zaczyna wyrzucać ciała mężczyzn z uśmiechami zastygłymi na twarzy. Całe miasteczko Winter Harbor pogrąża się w strachu. Pogoda jest niespodziewana, a niektóre zjawiska niewytłumaczalne. Vanessa Sands razem ze swoim przyjacielem chcą się dowiedzieć co było przyczyną wypadku.



 „Syrena” zainteresowała mnie jakiś czas temu, ale dopiero teraz po nią sięgnęłam. Książka jest bardzo ciekawa, ogólnie sam pomysł bardzo mi się podoba. Niestety nie do końca podoba mi się to w jaki sposób autorka przelała to na kartkę. Brakuje mi opisów. Wiecie, w niektórych książkach przekazywane są wszelkie emocje, odczucia, jakieś naprawdę drobiazgi, ale to one tworzą cały klimat. Brakowało mi rozwinięcia niektórych tematów, były pourywane. „Syrena” troszkę długo się rozkręca i jest przewidywalna, ale to niestety problem większości książek młodzieżowych. To, co zainteresowało mnie w tej książce to temat. Syreny – piękne morskie stworzenia wabiące żeglarzy w swą pułapkę śpiewem. Tricia Rayburn połączyła mit ze współczesnym kryminałem. T o mi się podoba. 
 Bardzo szybko i lekko się czyta. Okładka jest bardzo ładna i zachęca do czytania. Tytuł na niej jest wypukły, więc zamiast czytać głaskałam okładkę. :D  Podobają mi się też wodorosty na każdej stronie pod numerem. Papier jest akurat ten, który najbardziej lubię, więc za to wielki plus.
 Polecam osobom, które mają ochotę przeczytać coś jednocześnie kryminalnego i młodzieżowego. Raczej nie spodoba się fanom lejącej się krwi, wartkiej akcji,  ani namiętnych romansów, bo po prostu taka nie jest. Jednak jeżeli chce się przeczytać coś „szybkiego” i jednocześnie przyjemnego, to ta książka jest akurat.
Ocena ogólna: Small Metal Fan – 7/10 Queen Dee - --/--

Za książkę bardzo dziękuję Grupie Wydawniczej Publicat! :)



10 komentarzy:

  1. Już od jakiegoś czasu mam ją w planach, lecz myślała, że będzie to ambitniejsza lektura ;p no cóż.. :/ I tak zamierzam przeczytać, chcę się na własnej skórze przekonać czy przypadnie mi do gustu takie połączenie fantastyki z kryminałem :) Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpiszesz petycję? Proszę. Dotyczy ona kolejnych tomów serii "Chemiczne Światy" oraz "Dobrani" - http://www.activism.com/pl_PL/petycja/prosba-o-wydanie-kolejnych-tomow-serii-chemiczne-swiaty-oraz-dobrani/42028

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach. Coraz bardziej mnie kusi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Greetings, I'm Virgie and I've recently started to get
    into what you're referfing to. I am not sure where you’re obtaining your ideas, but good job anyway. I need to commit some more time learning and understanding more. Thanks for the article: this is just what I was looking for for my search.

    Here is my blog post http://seanchen3d.com/blog/2012/09/09/headphones-breakdown

    OdpowiedzUsuń
  5. No question, this is great. It's not every day you stumble on a blog that's this good
    on web 2.0 site, and you've got it down wholly. This matter is an issue that not enough folks are talking intelligently about. Now I’m delighted I found this throughout my search for something related to this.

    Here is my webpage: tgt

    OdpowiedzUsuń
  6. Thanks so much for this. I'm a blogger coming from Ferentino Stazione, Italia and what I just read here on blogger.com couldn't be
    said any better. Reading through this information
    reminds me of my college roommate, Angeles.
    He always kept preaching about this. I most certainly
    will send this stuff to him. I'm certain he will have a very good read. I appreciate you for revealing this.

    Feel free to surf to my site - leucémie

    OdpowiedzUsuń
  7. I every time used to read paragraph in news papers but now
    as I am a user of internet thus from now I am using net
    for content, thanks to web.

    Also visit my homepage; sell gold

    OdpowiedzUsuń
  8. Does your website have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to shoot you an email.
    I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it grow over time.

    my web blog ... mosquito patch

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja trafiłam na tę książkę zupełnie przez przypadek. Musiałam długo czekać na pociąg, więc wpadłam do księgarni, chwyciłam coś co mnie w pewien sposób zaintrygowało i BUCH!! Zapadłam się w "Syrenie". Całkowicie mnie wciągnęła. Chociaż w moim odczuciu ta książka dostaje solidne 9, to i tak recenzja mi się podoba :) Wiadomo, wszystko zależy od gustu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię tę serię!
    Mam przed sobą jeszcze ostatnią część.
    Wierzę, że się nie zawiodę :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.