poniedziałek, 25 lutego 2013

Recenzja książki "Prędzej świnie zaczną latać" - Mark Blake

Tytuł: "Prędzej świnie zaczną latać. Prawdziwa historia Pink Floyd"
Tytuł oryginalny: "Pigs might fly. The inside story of Pink Floyd."
Autor: Mark Blake
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Ilość stron: 544 + 16 (wkładka zdjęciowa)
Okładka: miękka ze skrzydełkami. Prosty pomysł, ale bardzo mi się podoba.
Opis wydawcy: Oparta m.in. na ponad stu najnowszych wywiadach "Prędzej świnie zaczną latać" podąża za Floydami całą drogę - od psychodelicznych nocy w klubie UFO w połowie lat 60. aż do ery gorzkich konfliktów, które położyły kres istnieniu zespołu w połowie lat 80. Mark Blake drobiazgowo opisuje także solowe kariery każdego z członków grupy. Skrupulatna, pracochłonna i ambitna, jak każdy album grupy Pink Floyd, książka "Prędzej świnie zaczną latać" jest ostatecznym sprawozdaniem z działalności najbardziej angielskiego zespołu rockowego.
Nasza opinia: "Prędzej świnie zaczną latać" to obszerna i bardzo dokładna biografia całego zespołu Pink Floyd. Opisane są w niej zdarzenia od czasów dzieciństwa członków grupy, aż do współczesności.
 Szczerze, długo zbierałam się do przeczytania tej książki. Tłumaczyłam się różnymi wymówkami, a to nie miałam czasu, albo czytałam coś innego. Przerażała mnie jej grubość. Jak tylko zaczęłam ją czytać, zaczęłam żałować, że nie zrobiłam tego wcześniej. "Prędzej świnie zaczną latać" jest napisana przystępnym językiem. Chociaż jest to biografia, czyta się ją tak dobrze jak powieść. Rzekłabym nawet, że wciąga! Autor  pisze z pasją. Bardzo mi zaimponowała ilość źródeł jakimi się posłużył. Ta książka musiała zająć mu sporo czasu. Czcionka, format, kolor stron, margines są takie jak powinny być, a okładka zachęca do czytania. Wkładka zdjęciowa też mi się podoba. Jest w niej dużo ciekawych i ładnych zdjęć, choć mogłoby być ich jeszcze trochę więcej.
 Polecam wszystkim, którzy chcieliby poznać bliżej historię Pink Floyd, lecz nie tym, którzy liczą na coś bardzo krótkiego i zwięzłego. Myślę, że dla fana tego zespołu to pozycja, która musi się znaleźć na półce. Z tej książki można dowiedzieć się naprawdę wiele o Pink Floyd.
Ocena ogólna: Small Metal Fan - 8/10 Queen Dee - --/--

Za możliwość przeczytania bardzo dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non! :)

6 komentarzy:

  1. ciekawy blog,jednak musze powiedziec,ze gustuje w innych ksiazkach ;// ale tę chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staramy się, aby na naszym blogu recenzje książek były zróżnicowane, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

      Usuń
  2. Chyba ją przeczytam ;) Spodobała mi się twoja recenzja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedyś zraziłam się -pewną biografią- i obiecałam sobie już nie sięgać po ten gatunek, ale po Twojej recenzji chyba będę musiała złamać postanowienie, bo tak zachęcasz ^^ Oj nie straszna mi grubość książki ;) Postaram się przeczytać, pozdrawiam serdecznie :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli tylko interesujesz się zespołem Pink Floyd to powinna Ci się spodobać ;)

      Usuń

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.