sobota, 12 stycznia 2013

Recenzja książki "Marina" - C.R. Zafon

Tytuł: "Marina"
Tytuł oryginalny: "Marina"
Autor: Carlos Ruiz Zafon
Wydawnictwo: Muza SA
Ilość stron: 302
Okładka: miękka/twarda. Bardzo podobna do pozostałych książek młodzieżowych Zafona ("Książę Mgły", "Pałac Północy", "Światła Września")
Opis wydawcy: Barcelona, lata osiemdziesiąte XX wieku. Óscar Drai jest zauroczony atmosferą podupadających secesyjnych pałacyków otaczających jego szkołę z internatem. Pewnego dnia pośród nich spotyka Marinę; od pierwszego wejrzenia wydaje mu się ona nie mniej fascynująca niż sekrety dawnej Barcelony. Óscar i jego przyjaciółka zaczynają śledzić zagadkową damę w czerni, odwiedzającą co miesiąc bezimienny grób na cmentarzu w dzielnicy Sarria. I tak odkrywają zapomnianą historię rodem z "Frankensteina" i XIX-wiecznych thrillerów. A jej dramatyczny finał ma się dopiero rozegrać...
Nasza opinia: Jak zwykle Zafon zachwycił mnie swoim światem i zagadką zawartą w "Marinie". Chociaż, gdy się przeczyta wszystkie cztery jego książki dla młodzieży ("Marina" jest właśnie czwarta), to można zauważyć, że są bardzo podobne. Dlatego teraz, patrząc na tę książkę z perspektywy kilku miesięcy musiałam chwilę się zastanowić, aby nie pomieszać akcji. W najbliższym czasie sięgnę po jego kolejne książki i mam nadzieję, że będą się różniły od tych czterech. W "Marinie" jest szkoła z internatem (w "Pałacu Północy" był sierociniec), zagadka (była w każdej młodzieżowej), tajemnicza dama w czerni i znak motyla. Jak zwykle pochłonęłam tę książkę Zafona w 2 dni i jak zawsze było mi przykro, że to już koniec. Polecam tę i wszystkie inne książki młodzieżowe Zafona. :)
Ocena ogólna: Small Metal Fan - 8/10 Queen Dee - --/--

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam twórczość Zafona, a Marina to chyba moja ulubiona książk młodzieżowa tego autora. Należę raczej do strachliwych osób, wiec często z przerażaniem czytałam tę książkę, ale niesamowicie mnie zaintrygowała i czytało się ja wspaniale ;) Godna polecenia lektura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam Zafona, jego książki są niesamowite :) Moją ulubioną jest "Pałac Północy". /SMF

      Usuń
  2. Na mnie czeka jedna książka Zafona, więc mam nadzieję że będzie rónie dobra :)

    www.recenzje-cherry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dotąd wszystkie, które przeczytałam były dobre. Przeczytałam wszystkie młodzieżowe, a po kolejne sięgnę w najbliższym czasie. :) /SMF

      Usuń
  3. Serię mam dopiero w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i ksiązka mnie zachwyciła ! Jest moją ulubiona powieścią tego autora ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.