wtorek, 27 listopada 2012

Recenzja książki "Mały Książę" - Antoine de Saint - Exupery

Autor: Antoine de Saint - Exupery
Opis: "Jedynie dzieci wiedzą, czego szukają - rzekł Mały Książę. - Poświęcają czas lalce z gałganków, która nabiera dla nich wielkiego znaczenia, i płaczą, gdy się im ją odbierze. -Szczęśliwe - powiedział Zwrotniczy."  Piękna opowieść o przyjaźni, o świecie oczami dziecka i o miłości...
Nasza opinia: Starałam się napisać jakiś normalny opis, ale mi się nie udało... Tej książki nie da się tak po prostu opisać. Nie ma tam jakiejś skomplikowanej akcji, nie da się też ułożyć jej planu wydarzeń. Gdybym nawet ułożyła ten opis to nie oddawałby tego co skrywa "Mały Książę".
 Na pozór może się Wam wydać, że to tylko jakaś bajeczka na dobranoc. Mylicie się, ale gdybyście od razu wiedzieli, to po co by mi była osobna kategoria na klasykę? :) Oczywiście, gdy dziecko przeczytałoby tę książkę to też by mu się spodobała, tylko zrozumiałoby ją całą dosłownie. Tak na prawdę, historia życia Małego Księcia ma jakby drugie dno. Przepełniona jest symbolami, mądrościami życiowymi, aforyzmami... Większość z Was pewnie zna takie cytaty: "Idąc prosto przed siebie nie można zajść daleko...", czy "Wśród ludzi jest się także samotnym.". To są cytaty z "Małego Księcia". Ciężko mi opisać co się dzieje w książce, uważam, że każdy niezależnie od wieku powinien przeczytać (wiem często to mówię, ale jest to uzasadnione zwłaszcza jeśli chodzi o klasykę :)) te niecałe 100 stron (w tym obrazki).

Polecam, polecam, i jeszcze raz polecam! Small Metal Fan

4 komentarze:

  1. Jest to lektura szkolna i jedyna książka którą przeczytałam z obowiązku szkolnego. Ogólnie nie lubię lektur, ale ta jako jedyna wg mnie jest warta uwagi. Na prawdę przyjemnie się ją czyta.

    Byłabym zaciekawiona recenzją "Wyspa" Polly Horvath .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze że ja tej książki nie czytałam, ale SMF może mi pożyczysz potem co?

      Co do recenzji - zapraszamy do pisania co chcecie byśmy zrecenzowały w zakładce "Czytamy ;)"

      Zapraszamy do wpisania się do księgi gości - będzie nam bardzo miło ;) - a także do wzięcia udziału w konkursie - w końcu zostało już tylko 8 dni! Tydzień i 1 dzień :D
      /Queen Dee

      Usuń
  2. Cudowna lektura. Mądra i wzruszająca. W każdym wieku czyta się ją inaczej i to jest w niej piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. :) Czytałam ją wiele razy i chyba nigdy mi się nie znudzi.. /SMF

      Usuń

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.