czwartek, 13 września 2012

Recenzja książki "Wilczy Brat" - Michelle Paver

Tytuł oryginalny: "Wolf Brother"
Autor: Michelle Paver
Wydawnictwo: W.A.B
Ilość stron: 305
Seria: Kroniki pradawnego mroku
Opis wydawcy: "Wilczy Brat" to fascynująca opowieść o przyjaźni, przetrwaniu i zdradzie. Przenosi czytelnika w pradawną, mroczną przeszłość Lasu: do świata tętniącego magią natury, wypełnionego grozą żywiołów, świata wilków i turów, duchów drzew i Przyczajonych; świata, w którym zaufanie pokładane w przyjacielu ma wartość życia.
Nasza opinia: "Wilczy Brat" to nudna jak flaki z olejem książka, którą obie dostałyśmy od mam. Okładka nie zachęca, opis też nie za bardzo, ale uznałam, że przeczytam to. No i przeczytałam. Zajęło mi to ponad 2 tygodnie (tak orientacyjnie zwykle "połykam" książki w 1-4 dni, zwłaszcza w wakacje).
 Akcja toczy się w prehistorii. Ojciec 12-letniego Toraka umiera i chłopiec sam musi wyruszyć w niebezpieczną podróż, okazuje się, że rozumie on mowę wilków. No i bla, bla, bla mają różne przygody.
 Seria ma 6 tomów, przeraża mnie to trochę. Podsumowując: "Wilczy Brat" jest jedną z najnudniejszych książek jakie czytałam (może tu akurat chodzi o mój wiek?). Poleciłabym ją dla dzieci w wieku 8-11 lat.
Ja ledwo przez nią przebrnęłam, ale ma jedną zaletę - doskonale można w niej suszyć kwiatki ^^ I za to ma jeden punkt, a drugi za sam wysiłek autorki.
Pisała Small Metal Fan.
Ocena Ogólna: Small Metal Fan - 2/10 Queen Dee - 0/10

3 komentarze:

  1. Kompletnie się nie zgadzam. Jest to jedna z najbardziej ciekawych i fascynujących książek jakie czytałem (a czytam dużo). Opis świata prehistorycznego jest genialny, bohaterowie posiadają bardzo złożoną osobowość, przygody nie są przewidywalne i naprawdę jeżeli zagłębimy się w tę opowieść trudno będzie nam z niej wyjść.
    No ale każdy ma swe zdanie.
    Ja osobiście oceniam ją na 10/10

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, wydaje mi się, że powinniście zachowac bezstronność, a swoim opisem zdecydowanie zniechęcacie czytelnika (według mnie niesłusznie, ale to tylko moje zdanie ;) ).

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm, wydaje mi się, że powinniście zachowac bezstronność, a swoim opisem zdecydowanie zniechęcacie czytelnika (według mnie niesłusznie, ale to tylko moje zdanie ;) ).

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.