sobota, 15 września 2012

Recenzja książki "GONE. Zniknęli. Faza pierwsza - Niepokój" - Michael Grant

Tytuł oryginalny: "GONE"
Autor: Michael Grant
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 527
Okładka: miękka
Seria: GONE
Opis wydawcy: W mgnieniu oka znikają dorośli. Nauczyciele. Policjanci. Lekarze. Rodzice... Zostają nastolatki. Dzieci. Niemowlęta. Milkną telefony. Nie działa internet. Nie ma telewizji. Nikt nie wie co się stało... Pomoc nie nadchodzi. Czas ucieka. W dniu swoich piętnastych urodzin znikniesz... Tak jak oni.
Nasza opinia: Uwielbiam takie klimaty. Ten niepokój, ten gatunek. GONE to pierwszy thriller postapokaliptyczny jaki przeczytałam i od razu zakochałam się w tym gatunku.
 Nagle znikają wszyscy, którzy skończyli 15 lat. Całe Perdido Beach pogrąża się w chaosie. Nastolatki i dzieci zaczynają korzystać jak się da z tego, że są bez opieki. Okazuje się, że całe miasteczko otoczone jest kopułą, której nie da się pokonać. Po jakimś czasie dowiadujemy się, że niektórzy mają nadprzyrodzone zdolności. Czy uda się przywrócić ład i porządek? Czy zdołają nie zniknąć gdy skończą 15 lat?
 Seria GONE ma 6 tomów. Każdy ma ponad 500 stron i przez cały czas trzymają w napięciu. Obecnie czekam na ostatni tom. Może się wyjaśni. Książkę bardzo dobrze się czyta, jest napisana przystępnym językiem i daje sporo do przemyślenia. Jak Ty byś się zachował w takiej sytuacji? Polecam, myślę, że warto przeczytać chociaż jeden tom. Kategoria wiekowa? Myślę, że 12-16.
Ocena ogólna: Small Metal Fan - 9/10 Queen Dee- --/--

2 komentarze:

  1. Ja bym zwiększyła kategorię wiekową, ta seria bywa brutalna i to nie jest moim zdaniem zwykła przygodówka - ma przesłanie, warto się nad nią zastanowić. Te książki są ciekawe, warto się z nimi zapoznać. Jestem właśnie w trakcie czytania czwartej części i nie mogę się doczekać, co będzie dalej : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nie jest to zwykła młodzieżówka. Może rzeczywiście trochę przesadziłam z tą kategorią wiekową, bo bywają drastyczne momenty. Ja jestem wytrzymała na takie sceny i zawsze mi ich tak na prawdę mało. Każdy tom wciąga i też nie mogę doczekać się dalszego ciągu. Ja przeczytałam tylko 3 tomy. /SMF

      Usuń

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.