środa, 19 grudnia 2012

Recenzja książki "Teodozja i Węże Chaosu" - Robin Lorrain LaFevers

Tytuł oryginalny: "Theodosia and the Serpents of Chaos"
Autor: Robin Lorrain LaFevers
Wydawnictwo: Egmont
Ilość stron: 336
Okładka: twarda. Bardzo fajnie zrobiona. Ładna okładka z mapą Londynu nadająca fajny klimat, zakryta ciemnozieloną obwolutą.
Opis wydawcy: W ciemnych korytarzach londyńskiego Muzeum Starożytności czają się złowrogie siły, a na wielu eksponatach ciążą potworne klątwy. Nikt jednak nie zdaje sobie sprawy z powagi sytuacji i czyhającego na wszystkich niebezpieczeństwa! Jedynie Teodozja Throckmorton, córka kustosza, wyczuwa krążącą po muzeum groźną energię czarnej magii. W tajemnicy przed ojcem dziewczynka odprawia staroegipskie rytuały, chcąc zdjąć klątwy z eksponatów i uchronić rodziców  przed działaniem złej magii. Prawdziwe kłopoty zaczynają się jednak dopiero wtedy, kiedy matka Teodozji przywozi z Egiptu legendarny amulet znaleziony w starożytnym grobowcu faraona. Dziewczynka odkrywa, że ciąży na nim wyjątkowo mroczna i straszliwa klątwa grożąca upadkiem brytyjskiego imperium i rozpętaniem okropnej wojny! Czy Teodozji uda się uratować przed powstającymi z uśpienia mocami chaosu swój kraj, swoich bliskich i siebie?!
Nasza opinia: Akcja książki "Teodozja i Węże Chaosu" toczy się w Londynie na początku XX wieku. Jedenastoletnia Teodozja jest córką kustosza i mimo przeszkód stara się uchronić rodziców przed złą magią.
 Ciężko mi było zabrać się do lektury, oj ciężko... Książka leżała na mojej półce chyba dwa lata. Zabrałam się za nią w któreś wakacje. Byłam nią pozytywnie zaskoczona, bo myślałam, że będzie gorzej. Ciekawie wydana, ciekawie napisana. Przemówiła do mnie dedykacja :D "Dedykuję tę powieść wszystkim bystrym dziewczynkom na całym świecie, mającym dość tego, że nikt nie chce ich słuchać". Ogólnie fajna książka, bardzo klimatyczna, choć niestety momentami nudna. Według mnie taka do przeczytania w wolny wakacyjny, lub jesienny dzień. :) Polecam dla osób w wieku 7-12 lat.
Ocena ogólna: Small Metal Fan - 6/10 Queen Dee - --/--

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze zawierające linki do blogów bądź podlinkowany tekst zostają natychmiastowo usunięte. W zamian proponujemy współpracę bannerową, po szczegóły zapraszamy na mail.